Wyspa Sachalin w Rosji zmaga się z wyjątkowo intensywnymi opadami śniegu, które rozpoczęły się 28 stycznia. Śnieżyce sparaliżowały transport, a mieszkańcy muszą odkopywać zasypane samochody. Służby na lotnisku w Jużnosachalińsku pracują całą dobę, aby utrzymać pasy startowe w użyciu - donosi Interia.
Czytaj więcej: Jedyny raz w historii. Dlaczego niemiecki as ocalił wrogów?
Rosyjskie służby pogodowe wydały żółte ostrzeżenie przed silnym wiatrem, który osiąga prędkość do 60 km/h. Mimo trudnych warunków, lotnisko w Jużnosachalińsku stara się działać normalnie, choć odwołano kilka lotów. Władze lotniska zapewniają, że loty do i z Chin odbywają się zgodnie z rozkładem.
Mieszkańcy wyspy dokumentują swoje zmagania z zimą w mediach społecznościowych. Nagrania pokazują, jak niektórzy muszą czołgać się przez zaspy, aby dotrzeć do celu. Śnieg całkowicie zasypał samochody, co dodatkowo utrudnia codzienne życie. W niektórych miejscach śnieg ma sięgać nawet 2 piętra.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Przyczyną śnieżyc są głębokie układy niżowe wędrujące znad wschodniej Azji w kierunku Ameryki Północnej przez Pacyfik. Nad Morzem Japońskim, które nadal jest cieplejsze od arktycznego powietrza, dochodzi do intensywnej konwekcji i rozwoju chmur niosących bardzo duże ilości śniegu - tłumaczy portal twojapogoda.pl.
Czytaj więcej: Świstak Phil przewiduje. Kiedy skończy się zima?
Sachalin to największa wyspa Rosji leżąca na Oceanie Spokojnym. Od kontynentu oddziela ją Cieśnina Tatarska, znajduje się obwodzie sachalińskim. Zima trwa tu nawet przez siedem miesięcy. Średnia temperatura stycznia na północy dochodzi do -24 stopni Celsjusza. W 1980 roku odnotowano temperaturę -50 stopni.
To nie Sachalin dzierży w Rosji historyczny "rekord" z najniższą temperaturą. W 1933 r. w Jakucji zanotowano -67,7 stopni Celsjusza. Lato w obwodzie sachalińskim jest krótkie, ale średnie temperatury przekraczają 20 stopni, a historyczna najwyższa temperatura dobiła do 39 stopni.
Czytaj więcej: Chaos na ulicach Portugalii. Krowa szalała na wolności